Jump to content
Влезте, за да следвате това  
Гост NIK

Спирачките на автомобила

Препоръчан пост

Гост

Продължение на няколко поста ще се опитам да разкажа моето малко проучване направено последните месеци за развитието на спирачките в бъдеще и както тези който познаваме.Зададох въпроси на няколко фирми занимаващи се със спирачни системи някой от тях ги познавате например Ate,Textar,TRW,Bosch,ABS и Ferodo oт тях Textar и Bosch не проявиха желание да отговрят.Колкото и страно да ви звучи най скоро време колите който познаваме ще отстъпят на нещо приличащо на нашите коли без да има пряка връзка с миналото. Eто бъдещето на автомобилите за 2022 година Система за възстановяване на кинетичната енергия или KERS (на английски език - Kinetic Energy Recovery System) е разработена от физика Ричард Фейнмън през 50-те години на ХХ век концепция за прехвърляне към двигателните колела – чрез маховик, ел. мотор и др. – на съхранената по време на движение на моторно превозно средство кинетична енергия. От сезон 2009 година ФИА позволява употребата на системата във Формула 1, като първоначално тя се използва от само четири отбора. През сезон 2010 всички отбори се договарят да не използват системата, но с увеличаване минималното тегло на колата и пилота според новите правила за сезон 2011 година, отборите се съгласяват отново да използват KERS, макар и не задължително. Освен чрез механично натрупване на енергия посредством маховик, има и няколко базирани на други методи системи: електрически, при които механичната енергия се преобразува в електрическа и натрупва в акумулатори или суперкондензатори (към 2009 година използваните във Формула 1 системи са предимно такива). хидравлична, при които механичната енергия се използва за нагнетяване на масло в хидроакумулатор. През 1998 г. тимът Макларън от Формула 1 разработва такава система, но тя е забранена от ФИА.

kinetic-energy-recovery-system-kers-13-6

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
След навлизането на електрическите автомобили единствения начин да захраниш със повечко ток една батерия освен със стандартния генератор трябва и нещо допълнително да има и това е начина за подпомагане.Следващото помагащо устройство се ползва в момента от Формула 1 свързано със турбото за да се изхвъли нацяло ако може генератора да остане спирачната система и турбото като захранване на Хибридите.Другата иновация според Ате е обединяването на AbS модул.хидравличен казан,серво апарат и казанче за течност в едно цяло за моделите със хибрид и 4 отделни модулни системи на всяко колело за Тесла също генериращи заряд при спиране.СААБ имаха такова събиране на спирачен модул в едно цяло в началото на 90те заедно със Ауди система която се оказа доста несполучлива и двете фирми бързо се отказаха от нея сега Ате решиха отново да пробва със собствени средства да усъвършенстват системата. Следа продължение.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост

След седмица в която се занимавах със глупости да си продължа мисълта повечето си мислят спирачките са отделна система от колата да ама не от дисковете до волана всичко е свързано.След 2002 година идва революцията за автомобила или казано по друг начин производителите отвориха свойте врати за външните фирми да участват повече в изобретенията и въвеждането на новите технологий по колите.Със тази постъпка се случи обезличаването на уникални автомобили и труда на техните инженери като всички стават масовки с цел по голями печалби.

Monza_br_1_zpsp8jkkg7l.jpg

Снимката ви е позната макар и да е истиниски спортен автомобил повечето виждат един диск и накладки ами нали тези компоненти са вързани със окачването и кормилната система който също участват в цялото спиране на колата .Един пример даден от доста производители на амортесьори след смяна на предните дават по къс спирачен път което е си е истина защото и те участват във спирането. Следва продължение

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост

Виждам няма никакъв интерес за новостите за това продължавам със нещо познато

P9300302_zps3mhitdnt.jpg

две накладки лявата от Мерцедес дясната от Сааб Разликата освен в размера е във каналчето което го има Мерца за разлика от тези на Сааба това се прави да не се чува свирене при спиране самия канал обсорбира вибрацията която се образува при спирането която се чува като свирене.Ако вашите накладки свирят не си мислете да направите канал със идеята ,че вече нама да просвирват освен някъде да се блъснете друго не печелите.

P9300301_zps7m962t0p.jpg

Спирачния апарат има едно златно правило да се подържа чист и без ръжда като водачите трябва да са полирани да могат да връщат обратно апарата след пускането на педала на соирачката

P9300300_zps5u8pdzar.jpg

Това нещо се казва Супорт на него се поставят накладките нещо което се смяташе за не сменяемо до година 2002 след тази година това стана задължително за смяна след 200 000 км такива модели са 9-5 след 02 със новия шенкел и 9-3 SS по известен като Шведския Опел.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост

Със малко снимки ще покажа как трябва да бъде смене един диск или накладка

PB080395_zpsksascn9g.jpg

Това е главина която видимо е събрала доволно ръжда ако не се махне диска ляга накриво и тресе

PB080398_zpstjo8ne86.jpg

стрария диск който е под размер този шублер не е Български и няма възможност да покаже точно износване реално

диска бе 17,69 мм PB080397_zps0brwinua.jpg

новия със боята по него показва колко е разликата за заден диск

PB080399_zpskb6n46ym.jpg

супорта трябва да бъде чист не като този

PB080400_zpshpdi4uce.jpg

Вече изчистен може да се сложат накладките и да се движат плавно в каналите

PB080401_zpsz6jcstwc.jpg

Открийте разликата

PB080402_zpsqot53tgt.jpg

Всичко сглобено изглежда по добре.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост

PB090414_zpsgtssjfgc.jpg

Много от големите производители използват двойно лепещо тиксо за накладките трябва да се осигури минимален луфт между накладката и диска

PB090413_zpsdxrglobt.jpg

След отлепянето другата повърхност трябва да бъде чиста да има ефект от тиксото

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
А супорта, ако се свали и опесъчи, може ли да се боядиса, и с каква боя?

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Може само там където лягат накладките трябва да си остане заводско чисто и не променено защото слоя боя ще промени хода на накладките или ще задържат може и обратното да не спира добре.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Така е, може да се сложи там хартиено тиксо, за да не се боядиса, продават се термоустойчиви бои в спрей, стават за супорти също и за капаци на клапани и блокове, ето пример (описанието малко е сбъркано, няма нищо общо с крушки, това си е за апарати), разбира се има и други марки и магазини. [url]http://www.home-max.bg/dupli-boya-termoustojchiva-chervena-prozrachna-150ml/[/url] P.S. аз като разглобявам там, освен това което е споделил NIK, проверявам двата водача, ако се налага ги сменям, заедно с втулките им (тук говоря по принцип, на СААБ-а до сега не съю сменял, и не знам дали е точно така реализирано там), ако не само чистя и ги гресирам, също така им сменям маншончетата, изваждам и самото бутало, преглеждам го, ако е много надраскано сменям, ако не минавам с водна шкурка 2000, и му сменям уплътнението. Накрая проверявам маркучите как са, да не би да има нещо нацепено/напукано, сменям и спирачната течност за най-сигурно, обезвъздушавам, и си имам нови спирачки, това съм правил при първа смяна на дискове на всяка кола втора употреба която съм купувал. До колкото знам и на помпата могат да се сменят уплътнения, но до сега на никоя кола не ми се е налагало, иначе симптоми са като натиснеш и задържиш педала на спирачката, той да започне да потъва. Трябва да стои твърд без да омеква дори и малко.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Едно допълнение не слагай грес на водачите в началото е ефективна след това става като лепило.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Сигурно си прав в общия случай, но аз слагам само от тази, която е в ремонтния комплект (малко пликче, подобно на това, което дават със някои свещи), предполагам е по-специална.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
В началото е по ефективна вместо на чист водач без грес със времето дори и тези греси на Ате се спичат и остава едно леко неприятно неспиране.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Няма ли опасност ако няма грес и влезе вода там (примерно от дълбока локва) да стане зле положението? Аз бе съм имал проблем със запичане, но греста подновявах на всяка смяна на накладки, съмнявам се много хора да го правят. Така и така сме в темата, можеш ли да споделиш мнение за спирачните маркучи с метална оплетка, дали изобщо има някакво реално предимство, или само външния вид?

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Гост
Влизането на вода не пречи на водача греста дори и да я подновяваш със времето става лепкава и от там затруднява и забавя времето за реакция което е важно при спирането.Как се усеща това което написах със времето изчезва едвам доловимия свободен ход на спирачката или по просто казано задължителния луфт между накладката и диска.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Тест: Бюджетни срещу скъпи накладки за спирачки ВИДЕО

 
Тест: Бюджетни срещу скъпи накладки за спирачки ВИДЕО

Ниcкaтa цeнa нa cпирaчнитe нaклaдки мoжe дa бъдe изкушaвaщa, нo имa причинa дa ca тoлкoвa eвтини.

YоuTubе-кaнaлът Еnginееring Еxplаinеd пoлучaвa дocтъп дo cпeциaлизирaнoтo oбoрудвaнe нa кaнaдcкия прoизвoдитeл NSR, зa дa прoвeдe ceрия oт тecтoвe нa нaклaдки oт рaзличнитe цeнoви ceгмeнти.

 

В изпитaниятa ca включeни пeт прoдуктa зa eдин и cъщи aвтoмoбил - бюджeтeн, нa cрeднa цeнa и виcoкoкaчecтвeн.

Нa cтeндa ca изпрoбвaни cъщo тaкa oригинaлни нaклaдки зa мoдeлa и тaкивa нa дoмaкинитe oт NRS.

Кaчecтвaтa нa рaзличнитe нaклaдки ca oцeнявaни c aнaлиз нa взaимoвръзкaтa мeжду cилaтa нa нaтиcкaнe нa пeдaлa, тeмпeрaтурaтa нa нaгрявaнe и кoeфициeнтa нa триeнe.

Cлeд тoвa нaклaдкитe ca тecтвaни в cимулирaни уcлoвия нa cурoвa зимa, зa дa ce прeцeни кaк им влияe cтудът.

Нaй-нeoчaквaни рeзултaти дaвaт изпитaниятa зa oтлeпянe.

 

Нaклaдкитe ca изпрoбвaни в cпeциaлнa мaшинa, зa дa ce oпрeдeли cилaтa, нeoбхoдимa зa oтдeлянe нa фрикциoнния мaтeриaл oт oпoрнaтa плacтинa.

В тaзи диcциплинa нaй-eвтинитe нaклaдки и тeзи oт cрeдeн цeнoви клac изнeнaдвaщo ce прeдcтaвят пo-дoбрe, oткoлкoтo oригинaлнитe и NRS.

https://youtu.be/DZ8O2tJOGLE

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Какво може да се случи като гледате снимката.

IMG_20191122_145536.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

4 лесни начина, с които да накараме спирачките да работят като нови след 100 хил. км

 
4 лесни начина, с които да накараме спирачките да работят като нови след 100 хил. км

Спирачната система е една от най-важните в автомобила и от нея директно зависи безопасността на водача и пътниците. Ето защо, по време на експлоатацията на машината не трябва да пренебрегваме профилактичните мерки, които ще осигурят не само надеждна работа на спирачките, но и удължаване на срока на използване.

Специално внимание към спирачките трябва да имат собствениците на автомобили с пробег от повече от 100 000 километра. Като правило, при такива машини вече не действа гаранцията, така че се налага не само самостоятелно да се следи за своевременната подмяна на спирачните накладки, течности и други консумативи, но и да се спазват допълнителни предпазни мерки.

СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ

Във всяка кола, особено пък за дълго употребяваните, е необходимо да се следи нивото на спирачната течност поне веднъж седмично. Периодично, особено преди всяко пътуване на дълги разстояния, трябва да се провери наличието на теч в зоната на спирачния тръбопровод, както и в зоната на колелата. Свързването в системата трябва да е херметично.

При спазване на режима на замяна на спирачната течност, определен от производителя (най-малко три пъти годишно), е необходимо да се използва само определен вид продукт, посочен в документите към автомобила.

Проблемът с нискокачествените продукти и заместители важи за всички закупени консумативи, така че е по-добре да се използват услугите на магазини на официални дилъри на известни производители.

НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ

Не забравяйте периодично да проверявате степента на износване на спирачните накладки, чиято допустима дебелина е 1,5 - 2 мм, въпреки че много водачи ги подменят още по-рано, когато достигнат 5 мм. Във всеки случай, появата на характерните звуци в колелата вече е първият и сериозен сигнал за тяхната подмяна.

Що се отнася до спирачните дискове, то рязката промяна на температурата се счита за изключително опасен фактор за тях. В тази връзка е по-добре да се избягва паркирането веднага след увеличаване на натоварването на спирачките, тъй като в покой скоростта на охлаждане на горещата машина е значително намалена - особено през зимата. Резултатът може да бъде деформация на диска. Така, след поредица от резки забавяния, е по-добре да се кара още сто метра и чак след това да се спре, като по този начин се осигурява равномерно охлаждане на нагретите части.

 

Необходимо е да се следи за състоянието както на антиблокиращия механизъм, така и на усилвателя на спирачната сила. Пълната диагностика на спирачната система в употребяваните автомобили е по-добре да се прави в автосервиз на всеки шест месеца.

МЕКО СПИРАНЕ

Разбира се, пътната ситуация често принуждава шофьорите да прилагат изключително рязко спиране. Но много любители на активната шофиране практикуват да оказнат натиск върху спирачката, дори когато това може да се избегне.

Един опитен водач в процеса на спиране на автомобила може правилно да използва инерцията на автомобила или при определени условия да забави скоростта с помощта на двигателя, намалявайки натоварването на спирачната система. Същият ефект ще осигури спокойно и премерено движение без резки ускорения.

РЪЧНА СПИРАЧКА

Ако имате инсталирана механична ръчна спирачка в колата си и често забравяте да я разблокирате преди шофиране, имайте предвид, че това ще ускори износването на спирачните накладки, дисковете и барабаните. Поради тази причина те не издържат дълго с любители на дрифта, които често използват ръчната спирачка за екстремни маневри. Затова, ако предпазвате спирачките, не докосвайте ръчната спирачка по време на шофиране. 

/auto.blitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Не карайте накладки до пълното им износване има възможност да се отлепят от основата. Особено ако и диска е със паднали размери става опасно със възможност да изскочи буталото и без спирачки след това

IMG_20200208_091139.jpg

IMG_20200208_091126.jpg

IMG_20200208_091119.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Kогато спирате и се чува лек свирещ звук част от проблема се дължи на боклуците от улицата постъпили между диска и накладката. Диругите останали по диска след като песъчинките са постъпили в системата си остават . Накладката със времето се освобождава от мръсотията и остава Микро разстояние между нея и диска. Това разстояние образува този неприятен звук.

IMG_20200212_100640.jpg

IMG_20200212_100635.jpg

IMG_20200212_100626.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

За пръв път ми се случва накладки износени на елипса (вълна).

IMG_20200215_125655.jpg

IMG_20200215_125645.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Поредния Lexus в сервиза със спирачки, който са наред. След подробна проверка ето със какво се сблъсках.

IMG_20200219_150537.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Ето какво се случва ,когато е блокирал спирачния апарат. Едната накладка е изтрита до Нула , а Другата е на 50% здрава.

IMG_20200306_145507.jpg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това  

×
×
  • Създай ново...